Forum THE BEST TRUCKS Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum THE BEST TRUCKS Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Tachografy Cyfrowe (TC)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum THE BEST TRUCKS Strona Główna -> Nowości w świecie truck`ów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
---=---BIXU---=---
Gość
Gość



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ...:::BODZENTYN:::...

PostWysłany: Nie 20:00, 14 Maj 2006    Temat postu: Tachografy Cyfrowe (TC)

Od 1 maja 2006 r. w Polsce funkcjonuje system tachografów cyfrowych. Sukcesem zakończyło się wdrażanie w Polsce tego nowatorskiego w skali europejskiej systemu, określonego w szczegółowych przepisach rozporządzeń unijnych z 1998 i 2002 r. Od momentu wejścia w życie ustawy z 29 lipca 2005 r. o systemie tachografów cyfrowych, czyli od 5 października 2005 r. do wdrożenia systemu minęło zaledwie 7 miesięcy. Tzw. „stare” Państwa Członkowskie Unii Europejskiej borykały się z tym problemem 4-5 lat. Dopiero pod koniec 2006 r. do grona państw stosujących tachografy cyfrowe dołączą: Cypr, Grecja, Portugalia, Słowacja, Słowenia i Węgry.

Wdrożenie w Polsce systemu tachografów cyfrowych spowoduje zasadniczą poprawę skuteczności organów kontrolnych w walce o przestrzeganie przepisów dotyczących czasu prowadzenia pojazdów w transporcie drogowym. Przewiduje się, że w wyniku zwiększonej możliwości egzekwowania prawa w stosunku do kierowców i przedsiębiorców transportu drogowego, nastąpi poprawa bezpieczeństwa na drogach.

Komisja Europejska była zmuszona dwukrotnie przesuwać termin wejścia w życie obowiązku stosowania tachografów cyfrowych w pojazdach po raz pierwszy rejestrowanych na terenie UE. Początkowo miał to być 5 sierpnia 2004 r., jednak ostateczny termin został określony na 1 maja 2006 r. (rozporządzenie (WE) nr 561/2006 r.).

W pracach nad systemem tachografów cyfrowych w Polsce uczestniczyły: Ministerstwo Transportu i Budownictwa, Ministerstwo Gospodarki i Główny Urząd Miar oraz Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Wdrożenie tego systemu wymagało międzyresortowego uzgodnienia jednolitej koncepcji, stworzenia podstaw prawnych i budowy od podstaw elementów techniczno-organizacyjnych.

W Polsce system tachografów cyfrowych jest w pełni gotowy pod względem organizacyjnym, technicznym i eksploatacyjnym oraz ma solidne podstawy prawne. Spełnia również szczegółowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, opierając się na zatwierdzonej przez Komisję Europejską „Polityce Organu Państwa Członkowskiego - Polska”.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. (PWPW) wykonująca ustawowe zadania podmiotu wydającego karty, stworzyła Krajowe Centrum Certyfikacji Elektronicznej, Centrum Personalizacji i Centrum Zarządzania systemem wydawania kart do tachografów cyfrowych. Po serii pozytywnie zakończonych testów, została włączona do europejskiej sieci teleinformatycznej TACHOnet, otrzymała unijne certyfikaty do kluczy kryptograficznych i 1 maja 2006 r. przyjmuje wnioski oraz wydaje cztery rodzaje kart do tachografu cyfrowego: kierowcy, przedsiębiorstwa, warsztatową i kontrolną.

Na specjalnie utworzonych stronach internetowych MTiB (http://www.mtib.gov.pl/prezentacje/277.html) oraz PWPW (www.tachograf.pwpw.pl) można znaleźć niezbędne i zawsze aktualne informacje oraz wyjaśnienia dotyczące zasad funkcjonowania systemu tachografów cyfrowych, procedur związanych z wnioskami o karty oraz obowiązków i uprawnień użytkowników kart.

Prowadzone w imieniu Ministra Transportu i Budownictwa trudne negocjacje z PWPW w sprawie ustalenia wysokości opłat za karty do tachografów cyfrowych, zakończyły się pomyślnie w końcu kwietnia br. Wysokość opłat jest wypadkową poniesionych przez PWPW nakładów inwestycyjnych i prognozowanych kosztów eksploatacyjnych systemu oraz interesów podmiotów sektora transportu drogowego, z którymi konsultowano te opłaty. W stosunku do pierwszej propozycji negocjacyjnej PWPW MTiB uzyskało w wyniku negocjacji, znaczące obniżenie opłat (cena karty kierowcy: 150 zł netto, przedsiębiorstwa i warsztatowej – 250 zł, a kontrolnej – 210 zł).

(c)etrucker.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
romipoz
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Obrzycko k/Szamotuł

PostWysłany: Śro 22:27, 17 Maj 2006    Temat postu:

A tam, nie ma to jak anaglogowe tacho, zawsze mozna pokombinowac troche Wink Teraz to dopiero transport zdrozeje bo nie bedzie mozna wałków krecic Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
baxter620
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: okolice Starachowic

PostWysłany: Śro 23:01, 17 Maj 2006    Temat postu:

tylko żeby się nie przeżucili na inny rodzaj transportu Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 4:57, 14 Kwi 2007    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum THE BEST TRUCKS Strona Główna -> Nowości w świecie truck`ów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin